تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «الانتفاضـة الشعبانیة؛ ملحمة المقاومة الاسلامیة للشعب العراقی» به زبان عربی منتشر شد.

حجت الاسلام «عباس جعفری فراهانی» دبیر شورای کتاب مجمع اظهار کرد: این اثر به روایت مقاومت اسلامی ملت بزرگ عراق در انتقاضه شعبانیه سال1411 هجری قمری / 1991 میلادی در بیست و یک سال پیش که مردم عراق از ظلم و جور و جنایات رژیم بعثی و صدام عفلقی به ستوه آمده بودند پرداخته است.

نتیجه تصویری برای الانتفاضة الشعبانية/تبرائیان

وی گفت: نویسنده سعی کرده تا این کتاب را به عنوان یک منبع مهم و مستند در اختیار نسل آینده قرار دهد و در آن به بیان حمایت مراجع معظم تقلید از این نهضت و دیدگاه های رسانه های غربی و چگونگی پرداختن آن ها به این موضوع اشاره کند. ماجرای این انتفاضه حماسی و خونین به قیام گسترده ملت عراق در شعبان 1411ق. مصادف با اسفند 1369 ش. پس از شکست رژیم صدام در جنگ کویت آغاز گردید. این قیام مذهبی و مردمی از شهر مقدس کربلا آغاز و خیلی سریع به چهارده استان عراق رسید.

جعفری فراهانی گفت: در پی آن کنترل چهارده استان از هجده استان عراق به دست انقلابیون افتاد و رژیم بعثی حاکم بر عراق در آستانه سرنگونی قرار گرفت. اما صدام جنایتکار با حمایت جدی غرب در یک هجوم خشن و بی سابقه در فاصله کم‌تر از دو هفته صدها هزار عراقی را به شهادت رساند و جمع کثیری را نیز بازداشت کرد و به این ترتیب به حماسه ملت مظلوم عراق پایان داد.

کتاب «الانتفاضـة الشعبانیة؛ ملحمة المقاومة الاسلامیة للشعب العراقی» به زبان عربی منتشر شد      Ú©ØªØ§Ø¨ «الانتفاضـة الشعبانیة؛ ملحمة المقاومة الاسلامیة للشعب العراقی» به زبان عربی منتشر شد 

دبیر شورای کتاب مجمع با اشاره به چاپ انتشار نسخه فارسی کتاب و کسب جائزه ششمین دوره جلال آل احمد  در سال 1392 و اهمیت موضوع کتاب در جهت ثبت چگونگی نهضت مظلومانه مردم شیعه عراق در تاریخ معاصر برای آیندگان یادآور شد: نظر به اهمیت موضوع کتاب ترجمه عربی آن در دستور کار مجمع قرار گرفت که هم اینک چاپ آن با عنوان الانتفاضـة الشعبانیة: ملحمة المقاومة الاسلامیة للشعب العراقی، شعبان1411ق./ آذار 199م. با همت اداره کل همکاری های فرهنگی مجمع با شمارگان 1000 نسخه در معرض استفاده اساتید، محققان و عموم علاقه مندان حوادث تاریخ معاصر کشور عراق قرار گرفت.

لینک اصلی و لینک مرتبط

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8

http://www.ibna.ir/ar/doc/naghli/186761/%D8

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8

http://www.rasanews.ir/detail/News/190499/52

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی