تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هدف مولف از تألیف این کتاب، بررسی هویت زن، تفاوت هویت زن با مرد، ارزش و موقعیت زن در جامعه، احکام و حقوق زن و مبنای تشریع احکام و قوانین مربوط به زن از دیدگاه اسلام می‌باشد.

انتشار کتاب وی گفت: مولف ابتدا برای نیل به این هدف، تاریخ زندگانی زن در قبل از اسلام (کلدانیان، آشوریان، رومیان و یونانیان قدیم) و پس از اسلام تا عصر حاضر را پیش کشیده و در ادامه به مباحث ازدواج، همسران پیامبر (ص)، ارث، تفاوت‌ها و فلسفه آن، شخصیت اجتماعی زن و ازدواج موقت را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

حجت الاسلام جعفری فراهانی اظهار داشت: مولف محترم می گوید از دیدگاه اسلام، زن به عنوان جزئی به تمام معنا از جامعه بشری می باشد و برای زن حق آزادی اراده و عمل قائل گردیده است.

دبیر شورای کتاب گفت: صاحب تفسیر المیزان در انتهای کتاب به چهل پرسش و پاسخ در مورد زن از دیدگاه اسلام و نقد و بررسی مقاله "بررسی تفاسیر آیاتی چند درباره زنان" که توسط یکی از فارغ التحصیلان ایرانی از آمریکا نگاشته شده است پرداخته است.

وی گفت: پس از تصویب ترجمه کتاب به زبان های مورد نیاز از سوی شورای کتاب مجمع، ترجمه انگلیسی کتاب به همت اداره ترجمه توسط ابوذر احمدی انجام و با پی گیری اداره کل همکاری های فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام)  با عنوان Women in Islam در شهر دیربورن هایتس ایالت میشیگان آمریکا در 216 صفحه و با قطع رقعی در سال 1397 به چاپ رسید.

یادآوری می شود؛ ترجمه عربی این کتاب نیز توسط انتشارات دار التعارف در لبنان (بیروت) چاپ شده است.

لینک خبر 

http://abwa-cd.com/fa/News/View/15183

https://zaban.news/1083


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی