تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) ترجمه انگلیسی کتاب «گزیده دانش نامه امیرالمومنین علیه السلام» منتشر شد.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مولف، اثر حاضر را با هدف ارائه نگاهی عمیق و نو به زندگانی امیرالمومنین علی(ع) و سیره علوی تدوین گردیده است.

ترجمه انگلیسی کتاب «گزیده دانش‌نامه امیرالمومنین علیه السلام» منتشر شد

حجت الاسلام «عباس جعفری فراهانی» که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد، افزود: در بخش اول به تبار امام علی علیه‌السلام و نیاکان آن حضرت، محیط رشد و زندگانی وی، پدر و مادر، نام‌ها و کنیه‌ها و ... سخن رفته است. بخش دوم، به عنوان امام علی(ع) و پیامبر(ص) به همراهی امام علی(ع) با پیامبر(ص) در تمام صحنه ها از بعثت تا رحلت اشاره گردیده است. بخش سوم، کوشش های پیامبر(ص) برای رهبری امام علی(ع) پس از ایشان را مورد توجه قرار داده است. موضوع بخش چهارم اثر، زمینه‌ها و علل نادیده انگاشته شدن رهنمودهای پیامبر(ص) درباره آینده امت و رهبری امام علی(ع) تبیین شده است. بخش پنجم به سیاست امام علی(ع) و اصلاحات ایشان و بازتاب‌های این اصلاحات در جامعه را مورد کنکاش قرار داده است.

دانش نامه امیرالمومنین علیه السلام بر پایه قرآن و حدیث

وی ادامه داد: در ادامه در بخش های ششم تا شانزدهم به مواردی مانند جنگ های امام علی(ع)، روزگار سخت و مظلومیت امام (ع)، شهادت امام(ع)، دیدگاه‌ها درباره شخصیت امام (ع)، ویژگی‌های امام (ع)، دانش امام (ع)، داوری‌های امام(ع)، کرامت‌های امام(ع)، مهرورزی به امام(ع)، دشمنی با امام(ع) و یاران و کارگزاران امام علی(ع) پرداخته شده است. ترجمه انگلیسی این کتاب، برگزیده‌ای از کتاب دانش نامه امیرالمومنین علیه السلام می‌باشد که در 16 فصل تنظیم گردیده است.

دبیر شورای کتاب مجمع در پایان بیان کرد: ترجمه انگلیسی «گزیده دانش‌نامه امیرالمومنین(ع)» تألیف آیت الله محمدمحمدی ری شهری و تلخیص مهدی غلامعلی با همکاری آقایان زید سلامی و صفی الله خان و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام) در سال 1397 به عنوان اثر مشترک (همراه با متن عربی) در 2 جلد منتشر و در اختیار عموم علاقه مندان انگلیسی زبان در داخل و خارج کشور قرار گرفت.

لینک اصلی

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%

https://bookroom.ir/book/29872/%DA%AF%D8%

http://www.darolhadith.ir/post/39504/%D8%AF

http://sahebkhabar.ir/news/28652315/%D8%AA%D8%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۸
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی