تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت جزئیات برنامه‌های ویژه هفتادمین سال برگزاری این نمایشگاه را تشریح و از سازوکار برپایی این رویداد سخن گفت.

رغبة القطاع الخاص في المشاركة في المعارض العالمية

خبرگزاری مهر-گروه فرهنگ: کمتر از سه روز به آغاز هفتادمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت باقی مانده است؛ رویدادی که از آن به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد نمایشگاهی کتاب و نشر در جهان یاد می‌شود. جمهوری اسلامی ایران نیز همانند سال‌های گذشته در تدارک ساماندهی به غرفه ملی ایران در این نمایشگاه است که امسال با ادغام دو بخش کودک و بزرگسال به شکلی ویژه و متمرکز در این رویداد حضور به هم می‌رساند.

جذابیت حضور در این رویداد در کنار تدارک سالانه بخش قابل توجهی از بدنه نشر ایران برای شرکت در این رویداد منجر شد تا نگاهی از درون به این رویداد و تجربه برگزاری آن بیاندازیم. به همین دلیل آقای توبیاس ووس معاون این نمایشگاه که در سال‌های گذشته همکاری نزدیکی برای برپایی غرفه ایران در این نمایشگاه و نیز حضور غرفه‌ای با عنوان این نمایشگاه در تهران داشته است، به سوالات خبرگزاری مهر درباره این رویداد پاسخ داد. که در ادامه از نگاه شما می‌گذرد:

آقای ووس، نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آستانه ۷۰ سالگی است. در فرهنگ ایرانی، ۷۰ سالگی هر رویداد زنده و پویا، زمانی است که آن رویداد به کمال خود می‌رسد. در مورد نمایشگاه کتاب فرانکفورت فکر می‌کنید نقطه‌ای که هم اکنون در آن قرار دارید نقطه کمال آن است و با انتظارات شما همخوانی دارد؟

در واقع بله. نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال هفتادمین سالگرد خود را برگزار خواهد کرد که برای ما رویدادی بسیار ویژه به شمار می‌رود. زمانی که این نمایشگاه در سال ۱۹۴۸ افتتاح شد، مکانش در کلیسای پاولسکریش فرانکفورت واقع بود که در آن زمان به خاطر خرابی های جنگ جهانی دوم سقف نداشت. تا جایی که خاطرم هست ۱۰۰ ناشر از آلمان، اتریش و سوییس در نمایشگاه شرکت کرده بودند. تنها شرکت کنندهای که از جایی دور آمده بود ناشری از آمریکا بود. از آن زمان تا الان اتفاقات زیادی رخ داده تا جایی که اکنون هرساله ما پذیرای حدود ۱۷۰ هزار بازدید کننده تجاری و صدهزار بازدید کننده عادی هستیم.

ادامه در لینک اصلی

https://www.mehrnews.com/news/4408882/%D8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۶
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی