تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی دبیر شورای کتاب مجمع در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این اثر به برداشت‌هایی از سیره و رفتار رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) در برخورد با کودکان و نوجوانان پرداخته است.

وی گفت: نگارنده کتاب، پیامبر (صلی الله علیه وآله) را بهترین الگو برای تمامی مراحل تربیتی و والدین در چگونگی رفتارهای خود  با کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف روحی و جسمی معرفی نموده و تلاش کرده تا رفتارشناسی آن بزرگوار را در قالب چند سرفصل اصلی در دو بخش کودکان و نوجوانان ارایه دهد.

دبیر شورای کتاب گفت: مولف در بخش اول اثر خود، موضوعاتی چون تربیت، محبت، بوسیدن، بازی و آب و غذا دادن و در بخش دوم توجه به نیروی جوانان و ویژگی‌های آنان، زمان گرایش جوانان به مذهب و استفاده از جوانان در کارهای بزرگ را مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است. اشاره به بعضی از داستان‌ها و اتفاقات تاریخی از دیگر ویژگی‌های این اثر است.

جعفری فراهانی در پایان اظهار داشت: عنوان اصلی کتاب رفتار پیامبر (صلی الله علیه وآله) با کودکان و نوجوانان به قلم محمدعلی چنارانی می باشد که دبیرخانه شورای کتاب در راستای شناسائی آثار مورد نیاز به منظور تایید و ترجمه در دستور جلسه شورای کتاب مجمع قرار داد و سرانجام پس از تصویب، ترجمه عربی آن با عنوان تعامل الرسول (صلی‌الله علیه وآله) مع الأطفال والشباب توسط اداره ترجمه تهیه و از سوی اداره انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) چاپ و هم اکنون در دسترس عموم علاقه مندان و فرهیختگان علم و دانش و دوستداران به بهره گیری از سیره و سنت صحیح نبوی (صلی الله علیه وآله) قرار گرفته است.

لینک اصلی

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%

wa-cd.com/fa/News/View/15154/%DA%A9%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی