تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حجت‎الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران در موسسه آینده روشن گفت: چهاردهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع «مهدویت محور مشترک ادیان» در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه 1397 در قم برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم

وی افزود: امسال ۱۲۰مقاله داخلی، ۱۴۰ مقاله از مراکز علمی و ۷۸ مقاله خارجی به دبیرخانه دکترین مهدویت رسیده است که ۱۲۶ مقاله در دو روز همایش که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‎شود؛ طرح و نقد می‎شوند.
رئیس موسسه آینده روشن اظهارکرد: در این همایش ۵۰ میهمان خارجی از ۱۶ کشور جهان و ۱۰ سفیر کشورهای مختلف به همراه ائمه جمعه و علمای اهل سنت داخل و شخصیت‎های علمی و حوزوی و ملی حضور خواهند داشت.
وی گفت: اهدای لوح مهدی(عج) یاور به ۳۰ شخصیت، رونمایی از نرم افزار دکترین مهدویت و مستند آخرین مسیح از جمله برنامه هایی که است که این همایش انجام می شود.
دبیر همایش دکترین مهدویت بیان کرد: مراسم افتتاحیه با سخنرانی آیت الله اعرافی و همچنین تقدیرها و ارایه مقالات علمی به همراه سخنرانی یکی از علمای برجسته اهل سنت برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم
وی گفت: مراسم اختتامیه نیز در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه با حضور و سخنرانی آیت الله اراکی و تقدیر از برگزیدگان همایش و ارایه یک کمسیون علمی و گزارش عملکرد چهار کمسیون علمی به همراه میزگرد تخصصی با موضوع اصالت بحث مهدویت برگزار می شود.

استاد مباحث مهدویت حوزه بیان کرد: مساله مهدویت مساله غیر قابل انکاری از سوی اهل سنت است که آنها نیز به این مساله باوردارند ولی عواملی از جمله وحشت حکام جور از خیزش مردمی و علمای سو و درباری در میان آنها و همچنین کم کاری موسسات و نهادهای شیعی از عواملی است که موجب مسکوت ماندن این جریان در بین اهل سنت شده است.

لینک اخبار و تصاویر همایش

http://www.bfnews.ir

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%

http://hawzahnews.com/detail/Photo/448460#ad-image-0

http://hawzahnews.com/detail/News/448448

مهدی یاوران

مراسم افتتاحیه همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی