تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی علامه قاضی نورالله شوشتری، با حضور آیات حسینی بوشهری، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، برگزار شد.

 نشست خبری همایش بین المللی آیت الله قاضی نورالله شوشتری در اهواز

در ابتدای این نشست، امام جمعه اهواز به بیان زندگی‌نامه، سوابق علمی و سیره اخلاقی و درخشان علامه قاضی نورالله شوشتری پرداخت و ضمن بیان اینکه باید پیش‌تر به فکر برگزاری چنین همایشی می‌بودیم، گفت: امیدواریم این همایش، آغازی برای معرفی هرچه بیشتر علمای قدیم و بنام حوزه‌های علمیه به‌ویژه خوزستان باشیم.


علامه شوشتری، یکی از ستون‌های اصلی کتب درسی حوزه‌های علمیه هستند

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه علامه شوشتری، یکی از ستون‌های اصلی کتب درسی حوزه‌های علمیه هستند، تصریح کرد: ایشان با مراجعت به کشور هند افراد بسیار زیادی را شیعه و گام بلندی در راستای خدمت به مکتب آل الله انجام دادند که سرانجام توسط دشمنان تشیع، به شهادت رسیدند.


برگزاری همایش گرامیداشت قاضی نورالله شوشتری در قم

همچنین آیت الله حسینی بوشهری، پس از سخنان نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیرامون برگزاری همایش بین‌المللی علامه قاضی نورالله شوشتری، اظهارداشت: إن شاءالله این همایش پیش درآمدی بر همایش اصلی گرامی داشت مقام علمی و مجاهدت‌های ایشان است که بنا داریم آن را در قم اجرا کنیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید بر ضرورت ترویج سیره علمای قدیم حوزه در سطح بین‌الملل، تصریح کرد: از آنجایی که توسعه خدمات اجتماعی و علمی علامه شوشتری بسیار وسیع و گسترده است، باید سیره علمای قدیم حوزه را در سطح کشورهای اسلامی ترویج کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این نشست آیات موسوی جزایری و حسینی بوشهری به سؤالات خبرنگاران پیرامون نحوه برگزاری همایش، پاسخ دادند.

تصاویر همایش 

http://hawzahnews.com/detail/Photo/448229#ad-image-38

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی