تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام ابوالقاسمی مقیمی حاجی امروز در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، اظهار داشت: امسال یک هزار کتاب و پایان نامه که در سال 95 نگارش یافتند، به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با بیان این مطلب که 965 اثر در این رقابت حضور یافتند، ابراز داشت: وجود برخی از آثار منتخب از نویسندگان فرهیخته غیر ایرانی گواهی بر جایگاه این کتاب دارد و به دلیل اطلاع رسانی فراخوان همایش در خارج از مرزها، 147 نویسنده آثار خود را به این همایش ارسال کردند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با ذکر این مطلب که در این همایش 809 اثر به زبان فارسی، 142 اثر به زبان عربی و 42 اثر به زبان های دیگر به دبیرخانه همایش رسید، گفت: عمده آثار عربی، از عتبات مقدس عراق به این همایش ارسال شده است.

وی خاطرنشان ساخت: نویسندگان حوزه در سال های اخیر در نگارش آثار به زبان عربی فاصله گرفته اند و بر حوزه علمیه لازم است که نگارش به زبان عربی را جدی بگیرد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: از این میان آثار چندین کتاب پس از گذر از مراحل داوری به عنوان اثر برتر معرفی شدند؛ همچنین حوزه های علمیه خواهران در سال های خواهران نیز رشد کمی و کیفی خوبی در این همایش داشتند که در این همایش 63 نفر از خواهران طلبه مشارکت داشته اند.

وی گفت: در این رقابت علمی، دو اثر از میان آثار ارسالی خواهران نویسنده به عنوان اثر برتر انتخاب شده است؛ همچنین در این دوره از میان پایان نامه های دفاع شده حوزویان، 155 پایان نامه سطح چهار به دبیرخانه رسید که هفت پایان نامه از جهت اهمیت موضوع و اتقان محتوا به عنوان برگزیده و یا شایسته تقدیر معرفی شده اند.

حجتالاسلام مقیمی حاجی تصریح کرد: امسال همراه با نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، نخستین جشنواره مقالات علمی حوزه نیز برگزار و با تمرکز بیشتر بر نظریه پردازی و نوآوری و راه های علمی جدید آثار مورد بررسی قرار گرفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی