تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع)در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: امامان معصوم(ع) بر اساس حدیث ثقلین پس از پیامبر(ص) عهده دار تدوام رسالت تبلیغ دین و تربیت انسان ها شدند.

Image result for ‫امام حسن عسکری(ع)‬‎

وی افزود: هر یک از معصومین(ع) ما در شرایط خاصی رسالت خود را با مجاهدت های بسیار برای حفظ دین انجام دادند، دوران ۲۵۰ ساله امامان معصوم(ع) به درخت تنومندی شبیه است که هریک از این ائمه بزرگوار این درخت را شاخ و برگ دادند تا معارف دینی و اعتقادات شیعیان محکم و پایدار بماند.

جعفری فراهانی اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) هم در شرایط دشوار خلفای عباسی و شرایط پیچیده سیاسی و اجتماعی آن زمان با وجود توطئه های حاکمان ستمگر عباسی و محدودیت هایی که داشتند، برای ترویج اسلام واقعی تلاش های فراوانی کردند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: خلفای عباسی از گسترش اسلام و قدرت نفوذ امامان در بین شیعیان و هراس داشتند و در طول دوران خلفای عباسی چون معتز و مهتدی آنان همواره تلاش‏ هایی را در جهت از میان برداشتن امام(ع) انجام دادند.

وی افزود: از سویی خلفای عباسی می دانستند دوازدهمین امام به طور قطع از ذریه امام عسکری(ع) است، خلیفه وقت برای اطلاع از درون خانواده امام حسن عسکری(ع) ایشان را زندانی کرد و با کنترل‌های شدید امنیتی زندگی شخصی امام را رصد می‌کردند تا نور هدایت را خاموش کنند.

نقش محوری شبکه وکلای امام عسکری(ع) در زمینه‌سازی عصر غیبت

جعفری فراهانی ادامه داد: امام عسکری(ع) با ایجاد شبکه ارتباطی و فرستادن شیعیان به دورترین نقاط، مردم را برای دوران غیبت امام دوازدهم(ع) آماده کردند که این شبکه وکلا نقش محوری در ارتباط امام(ع) با مردم داشت.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: وکیل‌ها و نمایندگان امام عسکری(ع) در مناطق مختلف علاوه بر پاسخگویی مسائل معرفتی شیعیان پاسخ گوی سئوالات دینی و عملی مردم نیز بودند، امورات مردم را رسیدگی می کردند و وجوهات امام را به مردم می رساندند.

وی تصریح کرد: پس از شهادت امام عسکری(ع)، امام زمان(ع) در سن ۵ سالگی به امامت رسید، به اراده و فرمان الهی برای حفظ جان حضرت و آزمون و امتحان مردم، امام(ع) از نظرها پنهان شدند و غیبت صغری آغاز شد و این ۷۰ سال طول کشید، در این دوران امام(ع) از طریق چهار نائب خاص با مردم در ارتباط بودند.

جعفری فراهانی افزود: در دوره غیبت صغری، شیعیان به وسیله نائبان خاص با امام خود رابطه داشتند، با وفات آخرین نائب خاص امام دوازدهم در سال ۳۲۹ هجری قمری، دوره غیبت کبری، آغاز شد و این دوران همچنان ادامه دارد تا روزی که به خواست خدا ابرهای غیبت کنار رود و جهان از پرتو مستقیم خورشید فروزان ولایت، بهره مند شود.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در دوران غیبت کبری، تشخیص وظیفه و عمل به احکام و عقاید شیعیان به عهده راویان احادیث و فقها واگذار شده و به مردم توصیه شده است که به فقها و مراجع دین مراجعه کنند.

تربیت یاران و افراد و کادر مورد نیاز حکومت جهانی از برکات عصر غیبت

وی گفت: از برکات امام زمان(عج) در زمان غیبت تربیت یاران و کادر مورد نیاز حکومت جهانی است که در پرتو این ارتباط ساخته می شوند تا زمینه ساز ظهور حضرت باشند.

جعفری فراهانی تصریح کرد: در عصر غیبت معرف به امام و اطاعت و متابعت از حضرت، مهم ترین وظیفه منتظر واقعی حضرت است و از امام صادق(ع) نقل شده است که «کسی که امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلی مرده است».

امام زمان(عج)؛ تنها مجری عدالت و حقوق بشر واقعی

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دشمنان اسلام در عصر غیبت با ادعای اسلام و در دست داشتن زر و زور و تزویر خود را مدعیان حقوق بشر معرفی می کنند در حالی  ظلم و ستم به مردم روا می دارند، به اعتقاد شیعه، عدالت واقعی و حقوق بشر تنها به وسیله امام زمان(عج) در جهان محقق می شود و همه ما باید خود را برای این موضوع آماده می کنیم.

لینک اصلی 

http://farahankhabar.ir/topnews/8121-%D8%AD%D9%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی