تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

مراسم رونمایی از نرم‌افزار ارزش مند مقتل الحسین(علیه السلام)، با حضور علمای حوزه و فعالان عرصه رسانه، در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم علی جباری مدیر پژوهشی نرم‌افزار مقتل الحسین(علیه السلام)، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تولید این نرم‌افزار ارزش مند، عنوان کرد: تولید این نرم‌افزار حاصل چهار سال‌ تلاش و پژوهش یک تیم پژوهشی است که نتیجه آن امروز به عنوان نرم‌افزار مقتل الحسین علیه السلام رونمایی می‌شود.

Image result for ‫نرم افزار مقتل الحسین علیه السلام رونمایی شد/تصاویر‬‎

وی افزود: در این نرم‌افزار تلاش شده است که از منابع دقیق تاریخی استفاه شود و منابع تحریف شده‌ای که به عنوان مقتل وجود دارد در این نرم‌افزار تصحیح شده است و کابران می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند جست‌و‌جو در متون، صوت و کتاب‌ها استفاده کنند و از ظرفیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار با استفاده از فضای تدارک دیده در آن، بهره ببرند.

مدیر پژوهشی نرم‌افزار مقتل الحسین(علیه السلام)، تصریح کرد: هدف ما از ساخت این نرم‌افزار، گام برداشتن در مسیر جمع‌آوری گنجینه علوم اسلامی و معارف دینی و تبدیل آنها به محصول مورد نیاز جامعه است. تلاش مرکز تحقیقات علوم اسلامی(نور)، تکمیل داده‌های پژوهشی و علمی و معارف اسلامی است و تاکنون فعالیت‌های بسیار زیادی در این راستا انجام شده است که طراحی و تولید نرم‌افزار مقتل الحسین (علیه السلام) یکی از این فعالیت‌هاست.

در ادامه این مراسم آیت الله یوسفی غروی، از اساتید متخصص در تاریخ اسلام و تشیع، به تبیین انحرافات موجود در مقاتل پرداخت و گفت: مقتل ابی مخنف اولین مقتلی است که درباره واقعه عاشورا نوشته شده است، اما تحریفات گوناگونی در آن وجود دارد که نیاز بود تا با انجام پژوهش‌هایی، یک منبع مستند و بدون تحریف در اختیار مردم قرار گیرد و این نرم‌افزاراین مسیر بزرگ قدم برداشته است.

وی ادامه داد: یکی از مقاتلی که از آن غفلت شده است مقتل شیخ مفید است که شامل بخشی از کتاب ارشاد می‌شود و بخش غیر تحریف شده مقتل ابی مخنف است.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری؛ ریاست مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور)، به بیان دستاوردهای این مرکز پرداخت و گفت: در طول ۲۱ سال فعالیت این مرکز، فعالیت‌های بسیار خوب و دستاوردهای فراوانی به دست آمده و با همت و تلاشی که در مجموعه وجود داشت توانستیم بسترهای لازم برای تحول محتوایی در حوزه‌های علمیه ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: در این سال ها ما واجد بزرگ ترین مرکز داده علوم اسلامی در جهان اسلام شده‌ایم که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، این منابع با ارزش دیجیتال، در تمام جهان منتشر می‌شود.

در ادامه این مراسم، پیام مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی حفظه الله به این مراسم، توسط آقای محسن مسچی، به نمایندگی از ایشان، قرائت و نرم‌افزار مقتل الحسین (علیه السلام)، رونمایی شد.

نرم افزار مقتل الحسین علیه السلام رونمایی شد

لینک اصلی

http://www.noorsoft.org/fa/news/%D9%86%

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی