تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در گفت وگو با شبستان اظهار کرد: جریان داعش و گروه های تکفیری، تکامل یافته همان سلفی های جهادی و وهابیت های تکفیری هستند، به این معنا که افکار و اندیشه ابن تیمیه به عنوان پیشوای مدعی سلفیت(در قرن هفتم) و محمد بن عبدالوهاب(در قرن دوازدهم) همان مبارزه با معارف اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) توسط این گروه ها در حال انجام است.

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی با اشاره به اینکه جهت گیری ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب، مبارزه با این تفکر ناب اسلامی مجسم در مکتب اهل بیت(ع) بود، تصریح کرد: همراه با این اندیشه، مباحث دیگری همچون توحید و شرک، امر به معروف و نهی از منکر، توسل و شفاعت و ... نیز توسط این افراد و جریان ها مطرح می شود و در نهایت عقبه فکری این دو نفر نیز به همان گروه خوارج صدر اسلام و امویان بر می گردد.

جعفری فراهانی با بیان اینکه خوارج صدر اسلام و امویان در اثر جمود و کج فهمی با امام جامع و واجدالشرایط یعنی امیرالمومنین امام علی(ع) به مبارزه پرداختند، گفت: داعشی ها و تکفیری ها، ادامه دهنده همان جریان هستند که با مبانی جانشینی برحق و امامت راستین نهفته در اسلام است که به غدیر خم باز می گردد مخافت و دشمنی می کنند.

چرا داعشی ها، به شیعه کشی می پردازند؟

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: عرض کردم که هدف اصلی جریان سلفیت و تکفیر، مبارزه با اصل امامت است که از غدیر خم آغاز شده و تا آخرالزمان ادامه دارد و این افراد به مبارزه با این اندیشه پرداخته اند و افکار و نظرات خود را نشر و گسترش داده و متاسفانه طرفدارانی هم پیدا کرده اند و مخالفان خود را که پیروان اهل بیت(ع) هستند، متهم به رافضه و بدعت گذاری می کنند و می گویند این افراد از دین خارج شده اند و باید کشته شوند!

وی با اشاره به ادعای دروغین پیروی تروریست های تکفیری از اسلام ناب!!، تصریح کرد: این افراد برداشت های انحرافی از دین و قرآن دارند و به دلیل جهالت خود نسبت به مسائل دینی، از آیات و روایات برداشت انحرافی می کنند لذا در جهالت مطلق خود مانده اند.

داعشی ها مصداق «کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا البَاطِلٌ» امیرالمومنین(ع) هستند

جعفری فراهانی اضافه کرد: این افراد مصداق همان بیان تاریخی امیرالمومنین (ع) خطاب به خوارج که می گفتند، قرآن باید میان ما قضاوت کند «اِنْ الحکم الاّ لله» فرمودند: «کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا البَاطِلٌ؛ کلمه حق می گوئید ولی اراده باطل می کنید» و این زمانی بود که سپاه معاویه قرآن ها را برسر نیزه کردند و گروهی(که بعدها مارقین و خوارج نامیده شدند) فریب خوردند و اعلام کردند نباید با آنها جنگید و امام(ع) با این مضمون فرمودند: «این افراد دروغ می گویند و به دروغ قرآن بالای نیزه کرده و اعلام می کنند که قرآن حاکم میان ما باشد».

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) مفسر واقعی قرآن هستند، گفت: داعشی ها و تکفیری ها به ظواهر قرآن تمسک می کنند و فهم و برداشت ظاهری و ساده لوحانه خود را از قرآن دارند، در حالی که مکتب شیعه، به تفسیر درست و صحیح و حجیت کلام اهل بیت(ع) تمسک دارند و این اختلاف بزرگ شیعیان با تکفیری هاست که موجب جدا شدن مسیر حق و باطل می شود.

وی با اشاره به اینکه ظلم و جنایت داعشی ها به جهت همین برداشت انحرافی و اشتباه از دین و قرآن است، ابراز کرد: این افراد خود را مفسر و مبین قرآن می دانند، در حالی که شیعیان معتقدند، قرآن باید از ناحیه اهلش تفسیر شود که در قرآن هم داریم: «وَ ما یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ؛ [آل عمران/۷] تفسیر آنها را، جز خدا و راسخان در علم نمی دانند.» و این «الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ» همان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند یا در آیه دیگری داریم که « ... شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِکَةُ وَ اولوا العلم...» [آل عمران/۱۸]، افرادی که علم الهی درون آنهاست و جانشین برحق پیامبر(ص) یعنی پیروان اهل بیت(ع)، هستند.

منشاء جریان های تکفیری واقعه سقیفه است

جعفری فراهانی با بیان اینکه این مکتب انحرافی از همان جریان سقیفه سر برآورده است، گفت: زمانی که بحث جانشینی پیامبر(ص) مطرح شد، دو جریان میان مسلمانان(مهاجرین و انصار) شکل گرفت که جریان اول طرفداران حق و امامت علی بن ابی طالب(ع) بودند و جریان باطل و منحرف به سردمداری تعدادی از مهاجرین و انصار، اختلاف به وجود آوردند و متاسفانه اکثر مسلمانان هم به سراغ همان گروه باطل رفتند و این دو جبهه حق و باطل در طول تاریخ تاکنون ادامه داشته است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن، اکثر مردم و مسلمانان نمی توانند راه صحیح را تشخیص دهند و «وَ قَلِیلٌ مِنْ عِبَادِی الشَّکورُ» یعنی پیروان جبهه حق، اندک هستند، تاکید کرد: در تاریخ معاصر و در میان اهل سنت، متاسفانه با اهداف و انگیزه های گوناگون جریان ها و گروه های متعددی ایجاد شده که «سلفیه جهادی» با ادعای اصل جهاد در اسلام، یکی از آنهاست و سردمدار آن، سید قطب (۱۹۶۶م.) و ... اند و گروه های دیگر مانند القاعدة، طالبان، داعش، جبهة النصرة، و حدود ۸۰ گروه تکفیری دیگر در افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق، همگی جمع شده اند و به مبارزه با مبانی اسلامی و ظلم و تعدی به شیعیان و افکار آن می پردازند.

عدو بعید و عدو قریبِ جریان های تکفیری!

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی با اشاره به اینکه جریان های تکفیری برای خود دو دشمن قائل هستند، اظهار کرد: آنها معتقدند دو دشمن بعید و دشمن قریب دارند که عدو بعید را همان کفار، مشرکین، مسیحیان و یهودیان می دانند و معتقدند افرادی که از دین اسلام خارج هستند، دشمنان دور ما محسوب می شوند زیرا نمی توانیم آنها را هدایت و امر به معروف کنیم لذا باید دشمنان قریب(نزدیک) را که (در واقع از نگاه داعش و تکفیری ها) همان شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) هستند، از میان برداریم چون شیعیان را منحرف و رافضه می دانند.

وی با اشاره به اینکه این گروه ها معتقدند بعد از حذف شیعیان می توانند دشمن بعید را به سمت و سوی اسلام دعوت کنند، گفت: این افراد، مفاهیمی و موضوعاتی مانند جاهلیت، کفر و تکفیر، هجرت، جهاد، امت، خلافت، امارت، توحش، آخرالزمان و مهدویت را به گونه ای خاص تفسیر می کنند.

جعفری فراهانی با تشریح سبک زندگی جریان و جبهه حق و مبانی اعتقادی آنان در مقابل جبهه تکفیر ی ها افزود: شیعیان به پیروی از اهل بیت(ع) که در قرآن مصادیق آیه تطهیر «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا؛ خداوند اراده فرموده است که هرگونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت برطرف کند»، آیه اولوا الامر «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ ...»؛ اى پیامبر، آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده، ابلاغ کن» که در ادامه آن آمده: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ ...»؛ امروز دین شما را برایتان کامل کردم» و ده ها و صدها آیه دیگر که پیرامون شان و منزلت امیرالمومنین امام علی(ع) و اهل بیت(ع) نازل شده است، معرفی شده اند که حاصل این اعتقاد و پیروی، در اصلی به نام «امامت اهل بیت» تفسیر می شود افتخار می کنند.

اصل امامت از معیارهای دین و دفاع از آن بر شیعیان، لازم و واجب است

وی با اشاره به اینکه اعتقاد و دفاع از اصل امامت بر همه شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) واجب است، تاکید کرد: علما، فقها و مراجع شیعه، دفاع از اصل امامت را برای همه پیروان اهل بیت(ع) واجب عینی می دانند؛ البته در زمان های مختلف(عصر حضور و غیبت)، مصادیق این اصل امامت و رهبری متفاوت بوده است.

این کارشناس فِرَق و مذاهب اضافه کرد: در دوره های اخیر، داعشی ها و تکفیری ها به جنگ با پیروان اهل بیت(ع) می پردازند و به حرم ائمه اطهار(ع) حمله می کنند و قصد جسارت و توهین دارند، به علمای شیعه، مساجد و اماکن مقدس و مقبره اصحاب پیامبر(ص) حمله می کنند، بنابراین بر مسلمانان و شیعیان اهل بیت(ع) واجب است که به دفاع از امامت بپردازند و حتی این مهم بر پیروان دیگر مذاهب اسلامی مانند اهل سنت نیز ضروری است، البته بسیاری از پیروان آنها نیز این جنایات را قبول ندارند و حتی به مبارزه می پردازند و جان خود را نیز از دست می دهند.

دفاع از حرم معصومان(ع) بر شیعیان واجب کفائی است

جعفری فراهانی با اشاره به اینکه بسیاری از شخصیت های غیر شیعه در عربستان سعودی، مصر، سوریه و ... در راه مبارزه با این جریان های تندور و تکفیری، جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: این دفاع بر پیروان اهل بیت(ع) واجب است که با این تندوری ها به مبارزه بپردازند و از حرم اهل بیت(ع) دفاع کنند؛ حتی دفاع از اماکن تاریخی و قبور ائمه و انبیاء و علما در نجف اشرف و کربلا و کاظمین و سامرا و وادی السلام بر شیعیان واجب است. چنانکه امروز می بینیم عموم پیروان اهل بیت(ع) شجاعانه و مردانه از عراق و ایران و افغانستان و ... در حال با تکفیری ها هستند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: پیروان اهل بیت(ع) حاضرند، جان خود را در راه دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) فدا کنند که نمونه اخیر آن، شهید «محسن حججی» است که با فداکاری و رشادت فراوان (و در اثر توطئه آمریکایی ها در راستای کمک به داعشی ها و بمباران مواضع نیروهای حشد الشعبی در اطراف موصل)، به اسارت این گروه ها درآمد و در نهایت نیز سر از بدنش جدا شد و به فیض عظیم شهادت رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع از حرم همان ادامه مسیر امام حسین(ع) و یارانشان در عاشورای سال ۶۱ هجری است که با ایثار از دین و جبهه حق دفاع کردند و موجب ماندگاری دین و نهایتاً سقوط بنی امیه شدند؛ مدافعان حرم نیز به حول و قوه الهی، زمینه نابودی داعش و اربابانشان را فراهم می‌کنند.

لینک اصلی و سائر 

http://www.shabestan.ir/detail/News/648257

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8

http://farahankhabar.ir/topnews/7562-%D8%B1%DB%8C

https://mouood.org/component/k2/item/41879-%D9

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۶
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی