تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیین افتتاحیه "دانشکده علوم اسلامی" دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) پیش از ظهر ـ شنبه 24 تیر 1396 ـ در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم حجج اسلام و آقایان «اختری» دبیرکل، «سالار» معاون امور بین الملل، «ایمانی مقدم» معاون امور فرهنگی، «فتحی» معاون امور اجرایی، «حکیم» مشاور معاون فرهنگی، «موسوی تبریزی» نماینده مجمع در لبنان و سوریه، «خرسندی» مدیرکل همکاری های فرهنگی، «جعفری» دبیر شورای کتاب، «آل ایوب» رییس اداره پژوهش، «خوش آمدی» نماینده معاونت امور اجرایی در مجمع قم، «آیت پیمان» رییس مجمع جهانی شیعه شناسی، «منصور میراحمدی» رییس و «سید صادق پیشنمازی» معاون آموزشی دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) و جمعی از فرهیختگان شرکت داشتند.

    * میراحمدی: برخی رشته های علوم اسلامی از تهران به قم منتقل می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «منصور میراحمدی» رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان، اظهار داشت: بنابر تصمیمی که گرفته شده، برخی از رشته های مرتبط با علوم اسلامی از دانشکده تهران به قم انتقال پیدا می‌کنند. این کار نیز دو دلیل دارد که دلیل اول  به تناسب بیشتر این رشته ها مانند کلام تاریخ و عرفان به فضای قم برمی‌گردد، که به لحاظ معنوی، ظرفیت های علوم اسلامی قم و هم اساتید برجسته و منابع غنی که در شهر قم وجود دارد مناسب تر این بود که برای استفاده بهتر دانشکده علوم اسلامی به قم انتقال پیدا کند.

وی ادامه داد: مدیریت منابع نیز دلیل دوم انتقال دانشکده علوم اسلامی به شهر قم است. انتقال این دانشکده به قم، صرفه جویی در منابع مالی به همراه خواهد داشت. همچنین ظرفیت دانشگاه اهل بیت(ع) در تهران نیز با این انتقال توسعه خواهد یافت.

ادامه گزارش و تصاویر در لینک 

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8

سایت دانشگاه

http://www.abu.ac.ir/index.php/fa

اساسنامه دانشگاه 

http://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=5009

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی