تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس اداره پژوهش مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در نشست‌ تخصصی "صراط السوی" گفت: بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان(عج) آمادگی برای مبارزه با ظالمان و زورگویان و تقویت خویش به لحاظ معنوی، اخلاقی و اعتقادی است.

در نخستین نشست‌ تخصصی "صراط السوی" که با موضوع مهدویت به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، «حجت الاسلام سید محمدرضا آل ‌ایوب» اظهار کرد: اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(عج) بخشی از اعتقادات اسلامی است که با وجود پاره ای از اختلاف نظرها در مورد شیوه و چگونگی ظهور و تشکیل حکومت، تمامی مذاهب به وجود ایشان در آخر الزمان ایمان دارند.

وی با اشاره به برخی تفاوت‌ها در دیدگاه شیعه و اهل سنت تصریح کرد: شیعه معتقد است حضرت مهدی(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) است و هم اکنون نیز زنده و غایب است، ولی اهل سنت هر چند به مهدویت اعتقاد دارند و آخرالزمان را جزو اعتقادات خود می دانند، اما در مورد نسب و ولادت ایشان نظرات متفاوتی دارند.

«آل ایوب» ادامه داد: عده‌ای از اهل تسنن، حضرت مهدی(عج) را همان عیسی بن مریم و عده‌ای دیگر ایشان را فرزند امام حسن مجتبی(ع) نه امام حسین(ع) می دانند.

وی با بیان اینکه ظهور حضرت مهدی(عج) گسترش دهنده عدل و عدالت است، افزود: آخرین حجت الهى براى تحقق بخشیدن به آرمانى بزرگ و به اهتزاز درآوردن پرچم توحید در جهان نیاز به تکامل و شکوفایی عقل و دانش و آمادگى روحى بشر دارد تا جهان به استقبال ایشان بیاید.

رئیس اداره پژوهش مجمع جهانی اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین شاخصه‌های انتظار واقعی را داشتن معرفت و شناخت نسبت به امام توصیف کرد و گفت: معنی انتظار این نیست که جهان را پر از ظلم و فساد کنیم تا ایشان ظهور و امور را اصلاح کنند، بلکه منتظر واقعی فردی است که برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) تلاش می کند.

گفتنی است؛ نشست تخصصی "صراط السوی" با موضوع "مهدویت براساس تحولات روز جامعه جهانی" به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه زائران عرب زبان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

لینک اصلی

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE

http://news.aqr.ir/portal/home/?news/38388/62900/1261195/%D8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۷
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی