تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «آیت الله العظمی شبیری زنجانی» سه شنبه 22 فروردین 1395 در جمع خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به دیدار خود با آن فقید سعید اشاره کردند و افزودند: به ایشان گفتم که خاطراتتان را ثبت کنید. گفتند که این کار را انجام داده اند. خاطرات ایشان مهم است و این خاطرات مبادی تحلیل مسائل مختلف است.

این مرجع تقلید تشیع به تجلیل از کتاب "امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار" آیت الله هاشمی پرداختند و خاطرنشان کردند: من موفق به مطالعه آثار آن مرحوم نشده بودم. در این اواخر کتابی را که راجع به امیرکبیر نوشته بودند به دستم رسید و همچنان مشغول مطالعه آن هستم. این کتاب هم از نظر تحلیل مطالب و هم از نظر قلم و هم از نظر محتوا خیلی جالب است.

آیت الله شبیری زنجانی با ابراز تاسف از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی فرمودند: نه تنها ما بلکه بسیاری از افراد، از فوت ایشان اظهار تأسف کردند و هم با زبان حال این تأسف را نشان دادند.

ایشان اضافه کردند: امیدواریم که مورد رحمت خداوند تعالی و عنایات پیامبر اکرم و ائمه طاهرین علیهم السلام قرار بگیرند و إن شاء الله که عنایات حضرت امیرالمؤمنین "سلام الله علیه" ــ که امروز به نام ایشان است ــ و حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه) شامل حال بیت ایشان باشد.

گفتنی است صبح امروز برادران، فرزندان و اعضای خانواده حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) با حضور در بیوت مراجع عظام تقلید در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، از ابراز همدردی مراجع عالی قدر در هنگام ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی کردند.

لینک اصلی

          http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE      

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7

آیت الله العظمی جوادی آملی: 

مرگ آیت الله هاشمی را نبرده، بلکه او مرگ را احاطه کرده است

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7

 http://fa.abna24.com/news/%D8%B9%DA%8

http://fa.abna24.com/news/%D8%B9%DA%A9%D8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۳
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی