تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) که برای شرکت در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب مسقط در پایتخت عمان به سر می برد، شامگاه دیروز پنج شنبه 12 اسفند 1395 در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد سخنرانی کرد.

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی در این مراسم با اشاره به برکات مطالعه زندگی حضرات ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: بحث کردن در سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) برکات زیادی دارد. از جمله برکات این کار می توان به عبرت آموزی، تقویت ایمان، ریشه یابی و حل مشکلات و احیای دین و ایمان اشاره کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه از شهادت حضرت زهرا(س) هزار سال می گذرد، اما میلیون ها انسان ها در هر شبانه روز با استمداد از شخصیت معنوی آن بانوی بزرگوار به پیشگاه خداوند توسل می جویند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: جایگاه حضرت زهرا(س) در نزد خداوند را می توان از نزول آیاتی همچون آیه تطهیر، آیه مباهله و آیه مودت و نیز سوره کوثر در حق ایشان دریافت. براساس سوره کوثر حضرت زهرا(س) مصداق خیر کثیر(ارزش فراوان) است. برطبق آیه تطهیر هم ایشان از هرگونه ناپاکی منزه هستند.

جعفری فراهانی با اشاره به دانش و معرفت حضرت زهرا(س) گفت: ایشان یکی از راویان حدیث و حاملان آن بودند. خطبه هایی که حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول اکرم(ص) در جمع صحابه در مسجد النبی و در خانه ی خودشان ایراد کردند، بهترین دلیل برای دانش و معرفت بالای ایشان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) بعد ازرحلت جان گداز پدر بزرگوارشان، چند ماهی بیشتر زندگی نکردند و در این مدت نیز به قدری اشک ریختند که ایشان را یکی از «بکّائین» شمرده اند. حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول اکرم(ص) هیچ گاه خندان دیده نشدند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان خاطرنشان کرد: علت گریه های حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول اکرم(ص) نگرانی از انحراف امت اسلامی از صراط مستقیم الهی یعنی مسیر امامت راستین بود و این انحراف بدبختی و مشکلات مادی و معنوی را به دنبال داشت.

http://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%-

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۷
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی