تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

دیدگاه علمای اهل سنت درباره «پیاده‌روی اربعین»

با وجود تبلیغات و توطئه‌های شوم دشمنان در جهت ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان، جامعه اهل سنت و شیعه همواره با احترام متقابل به عقاید همدیگر و با حضور در صحنه، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند، اهل سنت ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) دارند و حضور اهل‌سنت در پیاده‌روی 20 صفر و همچنین پذیرایی از کاروان‌های زائران اربعین حسینی گواه این مدعاست.

 ماموستا ملامصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) در کربلا گفت: رفتن به کربلا و زیارت امام حسین(ع) در هر زمانی مناسب است و در ایام اربعین بهتر می‌باشد.

 عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت با اشاره به اینکه 20 صفر مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و برگشت اهل‌بیت پیامبر(ص) از شام به کربلا است، افزود: مناسب است که مسلمانان در چنین روزی به زیارت مزار امام حسین(ع) بروند، زیرا امام حسین(ع) بزرگ و سرور شهیدان عالم است، زیرا در راه حق به سمت کربلا رفت تا یزید که یک انسان فاسق و بی‌دین و به زور امیر مسلمانان شده بود را، از بین ببرد.

 امام جمعه اهل‌سنت پیرانشهر خاطرنشان کرد: زیارت اهل‌ قبور و به خصوص صالحین و بزرگان برای اهل‌تسنن مستحب است، اهل‌سنت خوب است برای زیارت امام حسین(ع) که از اولیاء الهی و در راه حق و برای اصلاح امور جدش، رسول‌الله شهید شد، بروند.

 وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با دعوت مردم و برای اصلاح امت اسلامی به سمت کوفه حرکت کرد، تأکید کرد: امام حسین(ع) متعلق به یک مذهب نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان است و حتی کسانی هم که مسلمان هم نیستند وقتی مظلومیت و نحوه شهادتش را در تاریخ می‌خوانند، ناراحت می‌شوند.

ادامه در لینک اصلی

http://taghribstudies.net/index.php/2015-09-14-10-06

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۶
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی