تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


سرویس جهان مشرق - پس از ماه ها بحث و رایزنی های گسترده میان فرماندهان ارشد نظامی و اطلاعاتی عراق عملیات بزرگ بازپس گیری شهر موصل مرکز استان نینوی واقع در شمال این کشور از نیمه شب گذشته با فرمان حیدر العبادی آغاز شده است.

آغاز عملیات بازپس گیری موصل/انهدام 13 انتحاری داعش/مشارکت 85 هزار نظامی عراقی در نبرد با داعش/انتحار اردوغان برای حفاظت از داعش!/خودزنی مفتی های اخوان المسلمین، داعش و القاعده در پی آغاز عملیات موصل/در حال ویرایش

این عملیات تحت عنوان "قادمون یا موصل-فتح" با هدف بازپس گیری شهر موصل مرکز استان شمالی نینوی عراق در ساعت 3 بامداد روز دوشنبه با دستور مستقیم نخست وزیر این کشور شده و با گذشت 24 ساعت منابع میدانی از پیشروی‌های آرام و منظم یگان های نظامی خبر می‌دهند. نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای که از طریق تلویزیون رسمی این کشور قرائت شد، به صورت رسمی آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل را اعلام کرد. وی در این بیانیه از اهالی شهر موصل، شرقاط و القیاره خواست که با نیروهای نظامی عراق همکاری کنند. همچنین در این بیانیه که از مقر نیروهای مشترک عراق توسط حیدر العبادی قرائت شد اعلام گردید که زمان آزادسازی شهر موصل و پیروزی بر داعش با اراده وعزم و توان عراقی ها و توکل به خداوند نزدیک شده است. 

دلایل اهمیت عملیات آزاد سازی موصل چیست؟

ادامه در لینک اصلی



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۸
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی