تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش فراهان خبر؛ جلسه هماهنگی همایش مفاخر و مشاهیر فراهان با حضور بزرگان فراهان از سراسر کشور در فرمانداری فراهان برگزار شد.


معرفی مفاخر، روشن شدن چراغی برای هدایت است
در این جلسه، حجت الاسلام محمدمهدی فیض کرمیان امام جمعه فرمهین با بیان اینکه عیار هر سرزمین به مفاخر و بزرگان آن دیار است، گفت: مفاخر از سرمایه های معنوی و هویت بخشی هستند که باید مسیر معرفی و پاسداشت آنان سریع تر پیموده شود.
وی با اشاره به اینکه مفاخر هر کشور مانند شاهراه های حیاتی هستند که شناخت و معرفی هر سرزمین با این شاخصه امکان پذیر است، اظهار کرد: مفاخر ستارگان فروزنده آسمان فرهنگ یک کشورند که هر یک نقاط تاریکی را روشنی می بخشند و معرفی آنها چراغی برای هدایت است.
فیض کرمیان اظهار کرد: جهانی که از سوی سیاست گذاران غربی تدارک دیده شده، جهانی با شکستن ساختارهای عقیدتی و فکری است و امروز روز کارزار است پس باید دست به دست هم دهیم و هویت خود را حفظ کنیم تا پیروز شویم. 

در ادامه جلسه، محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان انسجام و وحدت بین مسئولین و مردم را سرمنشا خدمات دانست و گفت: اتحاد و همدلی مسئولین و مردم رمز موفقیت در توسعه و آبادانی شهرستان است.
وی افزود: وحدت در حوزه های گوناگون تأمین کننده آرامش امنیت پایدار در حوزه های معنوی، فردی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی است.
فراهان، تفرش و آشتیان مثلث مفاخر استان مرکزی هستند
حسینی اظهار کرد: وظیفه ماست که این گذشته غنی و این بزرگان و مشاهیر را به نسل جدید بشناسانیم تا آنان احساس غرور کرده و در مقابل کشور های بی ریشه که درعرصه فرهنگ و تمدن بشری جز ادعا چیزی ندارند احساس عزت، سربلندی و شکوه داشته باشند.
نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: امیر کبیر، دکتر حسابی، برادران قریب، عالمان نراقی، قائم مقام فراهانی، دکتر کاظمی، علامه آشتیانی از مفاخر و مشاهیر سه شهرستان فراهان، تفرش و آشتیان است، سه شهرستانی که در کنار هم مثلث فرهیخته پروری را در استان مرکزی تشکیل دادند.
وی امیرکبیر؛ مردم تمام عیار تاریخ ایران را جهانی دانست و افزود: فراهان به واسطه امیرکبیر در تمام دنیا شناخته شده است، میرزا تقی خان امیرکبیر خدمات بسیار ارزنده ای را در طول زندگانی خود به مردم و این کشور ارائه داده و این مهم سبب ماندگاری این شخصیت برجسته تاریخی شده است.
حسینی با اشاره به تدوین سالنامه مفاخر و بزرگان فراهان گفت: احیای مواریث گرانقدر منطقه وظیفه یکایک افرادی است که می توانند کاری کنند، تا بتوانیم بسیار جدی‌تر از گذشته در حوزه فرهنگ کشور بروز و ظهور داشته باشیم.
ادامه در لینک اصلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۴
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی