تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

به گزارش دیار آفتاب؛ حجت الاسلام شاکری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر  با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) گفت: حرم به گرداگرد مکان‌های مقدس گفته می‌شود که از حرمتی خاص برخوردار است و با آن همچون دیگر مکان‌ها رفتار نمی‌شود، مهم ترین حرم مسلمانان، حرم مکه است که خانه خدا در آن قرار دارد، در رتبه بعد، حرم مدینه است که خانه و مدفن رسول الله(ص) را دربرمی‌گیرد و در کنار حرم مکی، حرمین شریفین خوانده می‌شود.

وی افزود: به خانه خدا کعبه، بیت الله الحرام، بیت العتیق و بیت الحرم نیز گفته می شود، دلیل نامگذاری کعبه به بیت الحرام این است که خداوند ورود مشرکان را به این مکان مقدس حرام و ممنوع فرمود، خداوند کعبه و اطراف آن را "حرم" قرارداده، یعنی مقدس شمرده و ارتکاب گناه، قتل، شکار، تجاوز به جان و مال مردم، جنگ، دزدی و راهزنی را در آن جایز ندانسته است.
شاکری در ادامه گفت: با اینکه در آیات قرآن و روایات معصومین (ع) از مکه و مدینه بعنوان حرم های امن الهی یاد شده است اما وهابیون کوردل و کودن در هشتم شوّال سال ۱۳۴۳ در مکه مکرمه گنبدهای حضرت عبدالمطلب، ابی طالب (ع)، خدیجه، فاطمه زهرا(س)، زادگاه پیامبر اکرم(ص) و «خیزران» عبادتگاه سری پیامبراکرم(ص) را با خاک یکسان کردند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فراهان اظهار کرد: سالروز تخریب بارگاه ملکوتی اهل بیت نبوت و هتک حرمت مرقد امامان معصومین(ع) در بقیع برای ما شیعیان بسیار غمناک است و باید مسلمانان جهان به ویژه شیعیان مراتب نفرت، انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان از حاکمان حجاز می‌خواهند، آزادی را به حرمین شریفین بازگردانند، گفت: خواسته مسلمانان است که با نظم و آرامش، محبان اهل بیت(ع) قبور ائمه بقیع را تجدید بنا کنند و همه طوایف اسلامی را در انجام فرائض خود در زمان حج و عمره آزاد بگذارند تا حرم امن الهی برای همه به معنای واقعی اش« حرم امن» شود.
شاکری تخریب قبور ائمه بقیع را نشان دشمنی وهابیت با شیعیان و لکه های ننگ وهابیت و آل سعود دانست، خاطر نشان کرد: وهابیت به دنبال تفرقه افکنی میان امت اسلامی و عدم وحدت شیعه و سنی است، با اتحاد مسلمانان و کشورهای مختلف اسلامی، نقشه های وهابیت و آل سعود نقش بر آب می شود.
لینک خبر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۸
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی