تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
۰۲ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۲۸

آل سعود در آخر خط

روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله امروز شنبه 2 مردادماه 1395 نوشت:
اتهام فرقه‌گرائی به جمهوری اسلامی ایران از مضحک‌ترین ابزارهایی است که آل سعود و مهره‌های این خانواده به شدت مرتجع و عقب افتاده بکار گرفته‌اند درحالی که علمای دینی، دانشگاهیان و سیاسیون سراسر جهان اسلام می‌دانند که نظام جموری اسلامی تلاش‌های فراوانی برای وحدت امت اسلامی به عمل آورده است ... .
تحرکات جدید حکومت «آل سعود» در منطقه، برای ملت‌های مسلمان و امنیت غرب آسیا هشدار دهنده است. منابع رسمی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از سفر یک ژنرال بازنشسته سعودی به نام «انور عشقی» به فلسطین اشغالی و مذاکره با مقامات صهیونیست خبر دادند. این ژنرال بازنشسته که رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک عربستان است در راس هیاتی به فلسطین اشغالی سفر کرده تا درباره توسعه روابط عربستان با رژیم صهیونیستی مذاکراتی انجام دهد.
خبرهایی هم درباره برقراری پرواز هواپیماهای مسافربری سعودی به تل‌آویو و آغاز رفت و آمدهای عادی میان عربستان و اسرائیل منتشر شده است که در نوع خود بسیار حساسیت برانگیز و نشانه تلاش آل سعود برای آشکار ساختن روابط با صهیونیست‌هاست. وجود روابط پشت پرده میان آل سعود و رژیم صهیونیستی، از مدت‌ها قبل برای ناظران سیاسی مکشوف بود لکن آنچه اکنون قابل توجه و تامل است تلاش آل سعود برای آشکار ساختن این روابط است.
 تقریباً همزمان با این تحرکات خائنانه، وزیر خارجه عربستان نیز با تمرکز بر سه محور سخنان خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به زبان آورده که نشان دهنده برنامه‌ریزی ویژه‌ای علیه ملت ایران و با هدف ایجاد تشنج در منطقه است. 
این سه محور عبارتند از:

1 – اتهام تکراری تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای.
2- تروریست دانستن حزب‌الله لبنان و زیر سئوال بردن حمایت ایران از این گروه جهادی و ضد صهیونیستی.

3- تلاش برای چسباندن انگ فرقه‌گرائی به ایران و حتی متهم ساختن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به دارا بودن محتوای فرقه‌گرایانه درحالی که این قانون برمبنای دستور قرآنی «هذه امتکم امه واحده» تدوین شده است.
ادامه در لینک اصلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۲
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۱)

۰۲ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۴ محسن فرازی
عالی
پاسخ:
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی