تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

آیین تکریم از آیت الله محمدهادی یوسفی غروی از سوی انجمن تاریخ پژوهی حوزه برگزار شد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، پنج شنبه ۱۳ خرداد در مراسم بزرگداشت نیم قرن تلاش علمی آیت الله محمدهادی یوسفی غروی که در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: ایشان فرموده است که هر وقت خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد به او توفیق می‌دهد تا عمرش را در بهترین کارها بگذراند.

وی با بیان اینکه از دست دادن فرصت‌ها در روایات مورد نکوهش قرار گرفته است افزود: امام سجاد(ع) فرمودند خدایا اگر قرار است عمر من چراگاه شیطان شود از من بگیر؛ زیرا اگر عمر نردبان ترقی و تکامل انسان نشود و انسان بیهوده در دنیا زندگی و در مسیر غیرالهی باشد جز وزرو وبال چیز دیگری برای او نخواهد داشت.
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های حوزوی و تحصیل علوم دینی تصریح کرد: عده‌ای با عمر بسان یک سرمایه گران بها برخورد می‌کنند و برخی نیز نیم قرن هم بگذرد می بینیم خبری از فعالیت و تلاش ندارند.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه خداوند در مقابل هر نعمتی، تکلیفی قرار داده است بیان کرد: امام علی(ع) فرمود خداوند در هر نعمتی حق و تکلیفی قرار داده است و اگر کسی از عهده آن برآمد آن نعمت زیاد می‌شود و هرکس نعمتش بیشتر شد بیشتر در معرض آزمون و ابتلا خواهد بود.
وی تاکید کرد: یکی از رمز و رازهای طولانی بودن عمر مراجع و علمای دین این است که از عمر خوب بهره می‌برند و حق الهی را خوب ادا می‌کنند تا بهتر بتواند به جامعه خدمت کنند.

بزرگداشت نیم قرن تلاش علمی آیت‌الله یوسفی غروی برگزار شد

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: وجود روحانیت و عالم دین یک نعمت بزرگ الهی است به دلیل اینکه برپایی دین خدا و مبارزه با بدعت‌ها به واسطه وجود روحانیت است لذا بزرگترین انتظار از عالم، خداترسی و مرزبانی از دین است.
وی افزود: به باور من اگر دیده‌بانان فکری و اعتقادی درست عمل نکنند کسی نخواهد ماند که دیده‌بانی مرزهای فیزیکی را برعهده داشته باشد به همین دلیل جوانان ما با پشتوانه آیات قرآن و روایات و ترغیب مراجع به جنگ می‌رفتند و با باور و اعتقاد از مرزهای کشور دفاع می‌کردند.
وی افزود: عالمان دین باید در جامعه تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشند، در برخی روایات ارزش یک عالم دین معادل هفتاد هزار عابد شمرده شده است.
مدیر حوزه با اشاره به مسئولیت آیت الله یوسفی غروی در حج  و پاسخ به شبهات گفت: ایشان عالمی نقش‌آفرین، بدعت‌ستیز و مرزبان دین و بسیار پر کار و پر تلاش است و نیم قرن بحث و تدریس و تحقیق و مطالعه با کمال سادگی و بی تکلفی داشته‌اند و بدون ابراز حالتی که بخواهد علم و دانشش را به رخ بکشد.
امام جمعه قم بیان کرد: وی در دو حوزه بزرگ نجف و قم به تحصیل و تدریس پرداخته و از محضر بزرگانی مانند امام راحل، آیت الله خویی، آیت الله حائری و دیگران بهره برده و آثار فراوانی نیز دارند.
وی افزود: حقیقتا از این همه اثر، متعجب شدم آن هم در رشته‌های مختلف زیرا ایشان متبحر در زمینه تاریخ هستند ولی در شاخه‌های فقه و اصول، علوم قرآن و تفسیر، در حدیث، کلام و ... صاحبنظر و چیره دست هستند.
آیت الله بوشهری بیان کرد: در پهنه وسیع و گسترده علوم اسلامی در نیم قرن به صورت مداوم مشغول تحقیق و کنکاش و مطالعه بوده اند و از نظر تدریس نیز به حوزه بسنده نکرده و در دانشگاه نیز حضور جدی داشته و ده‌ها مقاله به عربی و فارسی نوشته‌اند و در حقیقت علامه ذوالفنونی هستند.
وی افزود: تالیف آثار فردی و جمعی از ویژگی‌های ایشان است زیرا برخی فقط حاضر به کارهای فردی هستند اگرچه یکی از مراجع می‌فرمود کارهای جمعی متقن‌تر است.
وی اظهار کرد: ایشان مسئولیت‌های اجرایی در راستای کارهای پژوهشی و علمی نیز داشته‌اند و ما امروز از شخصیتی سخن می‌گوییم که محصول حوزه قم و نجف و نقش‌آفرین و تاثیرگذار هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حوزه با چنین شخصیت‌هایی زنده و بالنده است و اکنون صدها نفر چهره‌های مشابه و امثال ایشان را تربیت کرده که جا دارد انجمن‌های علمی وارد عرصه تجلیل از این بزرگان شوند.

یادآوری می شود: آئین بزرگداشت نیم قرن تلاش علمی آیت الله محمدهادی یوسفی غروی با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و برخی از نهادهای علمی دیگر حوزوی، عصر پنج شنبه 13 خرداد 1395 در شهر مقدس قم برگزار شد.


ادامه مطالب و تصاویر در لینک های زیر  

http://www.anjomanhawzah.ir

http://hawzahnews.com/detail/News/381451

http://abwa-cd.com/fa/News/View/6448

http://iqna.ir/fa/news/3503569

http://hawzahnews.com/detail/Photo/381513#ad-image-0

http://fa.shafaqna.com/news/178184


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۶
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی