تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


نیکی هارمان بانوی تازه مسلمان هلندی

گفتگو از جمال طاهری / نیکی هارمان زن تازه مسلمان هلندی است، که بعد از تشرف به اسلام نام خود را فاطمه نهاد. وی از جمله مسلمانانی است که از طریق  اینترنت با اسلام اشنا شد و تغییر دین داد  فرصتی دست داد  تا با وی گفتگو داشته باشیم ولی به علت اینکه با فارسی چندان آشنایی نداشت به واسطه سایت رهیافتگان و با کمک همسر وی حجت الاسلام حمید مقدم صحبت کردیم.

خانم نیکی (فاطمه) هارمان چه شد که تصمیم  گرفتید به اسلام بگروید و مسلمان شوید؟

ذهن کنجکاو و پرسوالی داشتم از همان نوجوانی احساس می‌کردم حقیقتی وجود دارد که کسی باان اشنا نیست در وجودم تحولاتی روحی ایجاد شده بود  و هرچه از دیگران سوال می‌کردم  کسی جواب قانع کننده‌ای به من نمی‌داد برای همین خودم به دنبال تحقیق ومطالعه رفتم از انجایی که رسانه‌های غربی به خصوص فضای مجازی هجمه‌های سنگینی علیه اسلام وارد کرده بودند کنجکاو شده بودم که این اسلام چیست و مسلمانان چه کسانی هستند که این چنین هجمه‌ای علیه شان شده است حتی قرانی با ترجمعه هلندی هم تهیه ‌کرده  و می‌خواند  همین باعث شد تا درباره اسلام علاقه‌مند شوم  در اینترنت به دنبال مطالب بیشتری می‌گشتم  و در اخرسال ۲۰۰۷ بود که مسلمان شدم.

یعنی از طریق اینترنت با اسلام آشنا شدید؟

بله انجا کسی نبود تا بااو حرف بزنم و اطلاعاتی بگیرم هرچه می‌خواستم بفهمم از طریق اینترنت بود  و خوب ابتدا به دلیل تبلیغات رسانه‌ای وهابیون به انها پیوستم و طبق مبنای اهل تسنن ایمان آوردم و احکام و دستورات اولیه را  یاد گرفتم ولی‌ آنها فضای بازی نداشتند

چطور به مذهب تشیع گرایش پیدا می کند؟ 

از آنجا که مدام رسانه‌های غربی علیه ایران هجمه‌های زیادی داشتند کنجکاو شدم که ایران کجاست و چرا اینقدر علیه آن  گفته می‌شود بعد متوجه شدم  که ایرانی‌ها مذهب تشیع دارند و همین باعث شد تا بیشتر در مورد تشیع اطلاعات جمع کنم. از آن طرف کسی پاسخی به من نمی‌داد به دنبال تحقیقاتی که داشت کتاب خانم مستشرقی  به دستم می‌افتد  که نویسنده آن کتاب بی‌طرفانه تاریخ صدر اسلام را نوشته بود از وقایع بعد از رحلت پیامبر و ماجرای شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  در ان کتاب خیلی بی‌طرفانه ‌حق را به  حضرت زهرا داده بود همین باعث شد  تا از طریق اینترنت درباره ایشان بیشتر تحقیق کنم و برای همین فهمیدم که تشیع کاملتر است و شیعه شدم. البته  قبل از تشرف به تشیع یک بار خوابی دیده بودم  به این صورت که در مسجدی دوازده عکس نورانی نصب کرده بودند که عکس پیامبر و عکس دوازدهم نسبت به بقیه نورانی‌تر بود این در ذهنم بود تا اینکه بعد از تحقیق درباره تشیع متوجه شدم  شیعیان معتقد به دوازده امام و پیامبر هستند و این هم  چراغی برای هدایتم شد.

نیکی هارمان

ادامه در لینک اصلی

http://tabyen.net/fa/%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF%D9%85-%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D9%86/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۹
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی