تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۱۵

کتاب افکار و تشکیلات «داعش»


آنچه در این کتاب آمده است، بررسی تاریخ تحولات، تشکیلات و برخی از آموزه های جریان تکفیری – افراطی «داعش» است که از منابع و سایت های آنان اخذ و بعد از ارزیابی های متعدد، اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.

کتاب افکار و تشکیلات داعش















شناسنامه کتاب:
نویسنده: عبد المحمد شریفات
ناشر: دارالإعلام لمدرسه اهل البیت (ع)

هر جریان یا سازمان تروریستی که در عرصه اجتماعی پدید می آید بی شک پیشینه ای دارد و مادام که درباره آن پیشینه کاوش و بررسی صورت نگیرد شناخت آن پدیده و جریان نا ممکن و دست کم ناقص است و چنین شناختی به هیچ وجه قادر به حل آن معضل و ریشه کنی آن نخواهد بود. جریان سلفی تکفیری، یا به تعبیر دقیق تر سازمان تروریستی داعش، بدون تردید پیشینه ای دارد و قبل از اشتهار به داعش عناوین متعددی داشته که مهم ترین آن ها سازمان «قاعده الجهاد فی بلاد الرافدین» بود. ارتباط این سازمان با القاعده و کمک همه جانبه سازمان تروریستی القاعده نقش بسیار مهمی در شکل گیری، رشد و تکامل این سازمان و متعاقبا مطرح شدن آن در منطقه خاورمیانه و سپس جهان داشته است.
بنابراین این کتاب به بررسی تاریخ پیدایش، تحولات، تشکیلات و برخی از آموزه های جریان تکفیری – افراطی داعش می پردازد که از منابع و سایت های آنان اخذ و بعد از ارزیابی های متعدد، اکنون در دست عموم قرار گرفته است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۷
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۱)

با سلام. ممنون از سایت پربار و مفیدتون.
پیروز باشید.
پاسخ:
سلام

من هم از لطف شما سپاسگزارم

آدرس سایت یا وبلاگتان چیه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی