تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان

تاریخ اسلام و تشیع
تاریخ اسلام و معاصر ایران و جهان
.....
بایگانی
پیوندها
طبقه بندی موضوعی


هم زمان با میلاد نورانی حضرت امام جواد علیه السلام

به همت انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه و مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و چند نهاد علمی و فرهنگی دیگر، "همایش سیره و زمانه حضرت امام جواد ــ ابن الرضا علیهما السلام" برگزار می شود.

سخنران اصلی این همایش «آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور است.

همچنین تعدادی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه، آثار خود را در این همایش علمی و تاریخی ارائه خواهند داد.


همایش سیره و زمانه حضرت امام جواد علیه السلام از ساعت 8:30 تا 13 روز دوشنبه 1395/1/30 (مصادف با سالروز ولادت امام جواد علیه السلام) در قم، چهارراه شهدا، خیابان معلم، سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (واقع در طبقه چهارم) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری، مسئول انجمن تاریخ پژوهان حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این همایش به همت این انجمن و مشارکت نهادهای حوزوی همچون مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، موسسه امام خمینی(ره)، جامعة المصطفی (ص)، جامعة الزهرا(س)، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و غیره همزمان با میلاد با سعادت امام جواد(ع) در قم برگزار می شود.

وی افزود: البته هنوز مکان و سخنران اصلی به طور قطع مشخص نیست و در آینده نزدیک در خصوص جزئیات آن اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: ما به دنبال برگزار شدن بین المللی این همایش بودیم که البته فعلاً امکانش میسر نبود اما به احتمال زیاد مهمانانی از کشور عراق و اعتاب مقدسه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در فراخوان آثار که برای همایش دادیم، در مجموع بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از آن تعداد حدود نیمی از مقالات تایید شده و در چکیده مقالات در قالب سه جلد در روز همایش ارایه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری در ادامه سخنان خود با بیان این که همکاری با نهادهای مختلف حوزوی و دانشگاهی از جمله اهداف این انجمن به شمار می رود، گفت: در ارتباط با امام جواد(ع) این اولین همایش است که برگزار می شود اما دو سال پیش درباره امام کاظم همایشی برگزار کردیم که مقالات منتخب هر دو همایش به صورت نرم افزار به زودی ارایه و منتشر می شود.

وی همچنین بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های محوری ما در سال جاری، تجلیل و تکریم از شخصیت های علمی حوزه است که در فصل بهار اولین آن را با تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدهادی یوسفی غروی برگزار می کنیم.

مسئول انجمن تاریخ پژوهان حوزه در خاتمه گفت: علاوه بر اینها به روال سال های گذشته سلسله نشست های علمی و جلسات نقد کتاب و نظریات و دیدگاه ها را در انجمن برگزار خواهیم کرد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

منبع: 

ابنا http://fa.abna24.com

پژوهشکده حج و زیارت http://hajj.ir/14/67027

******************************************************

مقالات در باره امام جواد علیه السلام 

http://imamsajjad.net/Home/Page/781

http://www.rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=222608

http://www.ansarpress.com/farsi/2522



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۵
عباس جعفری (فراهانی)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی